Forum CR-V Team Honda

Obsługa i Serwis - Honda CR-V => Eksploatacja i awarie => Inne marki aut => Wątek zaczęty przez: ryju1468 w 27 Luty, 2017, 17:20:57

Tytuł: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: ryju1468 w 27 Luty, 2017, 17:20:57
witam
jak w temacie jest od wymiany do wymiany około roku  i ma nalatane przez ten czas ok 8 kkm,wcześniej był 5W30,ten ciemny to 5W40 i teraz też zalałem 5W40,co to może być,oleum nie przybywa ani też nie ubywa.dodam że to jest subaru Justy 1,3
Tytuł: Odp: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: luk59 w 27 Luty, 2017, 18:44:05
Z koloru wynika iż zużyty i powinien być wymieniony. Jednak jak był to olej słabej jakości to już 2-3 kkm i robi się czarny.
Tytuł: Odp: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: ryju1468 w 27 Luty, 2017, 19:07:01
kolego zgadza się ale poprzednia wymiana oleju to był prawie tego samego koloru trochę był ciemniejszy jak  nowy zalany i ten jeszcze miał zapach przypalonej gumy-sprzęgła
Tytuł: Odp: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: qba_21 w 24 Październik, 2017, 16:40:28
Trochę odgrzebie  kotleta.
Przy zmianie oleju trzeba było zrobić płukankę silnika, Zebrało by cały syf. Teraz to robi nowy olej o zmienionych parametrach.
Sprawę robienia płukanek czy coś dają sprawdziłem przy kilku autach. Faktycznie w jakimś stopniu czyszczą silnik z nagaru.
Mowa oczywiście o zdrowych silnikach.
Tytuł: Odp: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: Tomm73 w 24 Październik, 2017, 17:08:03
Panowie. Weźcie też pod uwagę jaki to olej. Castrol, Shell, Motul. Pomimo tych samych parametrów każdy z tych olei będzie zachowywał się w silniku inaczej ( będzie miał inny kolor )
Tytuł: Odp: Ciemny kolor oleju w silniku benzynowym
Wiadomość wysłana przez: Pipper w 11 Lipiec, 2018, 08:06:02
Panowie. Weźcie też pod uwagę jaki to olej. Castrol, Shell, Motul. Pomimo tych samych parametrów każdy z tych olei będzie zachowywał się w silniku inaczej ( będzie miał inny kolor )
Marka oleju to jedno,
temperatura pracy to drugie,
a dodatki czyszczące/płuczące to trzecie.
Po prostu olej wymył syf z procesu spalania, więc spełnił swoje zadanie  :)