Przejście z półsyntetyka na syntetyk

Autor Wątek: Przejście z półsyntetyka na syntetyk  (Przeczytany 332 razy)

Offline igor_bro

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 16
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Brodnica
  • Silnik: B20B
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 128
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« dnia: 29 Sierpień, 2018, 12:18:28 »
Witam, ostatnio mnie tu pełno ale zima idzie więc trzeba trochę autko przygotować :)
Aktualnie jeżdżę na Mobil 10w40 półsyntetyk (przebieg 225k), chciałbym przejść na pełen syntetyk (tak dla podniesienia własnego ego jak to czytałem na forum CIVIC) i stąd moje pytanie, czy ktoś z was robił przejście? Jeśli tak to jak robiliście proces płukania i czy wystąpiły wam jakieś nie porządane skutki? itp itd. Będę wdzięczny za porady

Offline bar_oo

  • Wierny użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 93
  • Reputacja użytkownika forum +2/-0
  • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
  • Garaż: Śląsk
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Sierpień, 2018, 12:41:21 »
"lepsze wrogiem dobrego" tak sie powiada , wiecej da  jak przy zmianie uzyjesz cleanera motula lub liqui moly i zmienil olej na nowy niz rzadszy

Offline Tomm73

  • CR-V Team
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 1631
  • Reputacja użytkownika forum +12/-3
    • metryka
  • Marka: Mam inne auto
  • Garaż: Chełm
  • Rok prod.: 2010
  • poj. cm3: 2235 cm
  • Moc KM: 177
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Marka*: TOYOTA RAV-4
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpień, 2018, 18:24:50 »
@igor_bro kilka latek w stecz wymieniłem w jeszcze swojej Hani olej z 10W40 na 5W40. Prawdopodobnie ( taka informacja była na karteczce) z Castrola na Shel Helix. Wrażenia: praca silnika o wiele przyjemniejsza i cichsza. Zaznaczam że nie stosowałem żadnych płukanek. Po prostu sama wymiana oleju.
Dum Pugnas Victor Es

Offline Daniell0

  • Global Moderator
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 703
  • Reputacja użytkownika forum +6/-0
    • metryka auta
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Grodzisk Maz.
  • Silnik: B20Z1
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 147
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Sierpień, 2018, 20:53:24 »
Dobrą płukanką jest po prostu ON, z tym, że po zalaniu oleju właśniwego warto po 1-2k km ponownie zmienić w razie gdyby jakaś wartość gdzieś dalej śmigała po obiegu. Możesz się spotkać z puszczaniem jakiejś uszczelki po płukance.
________________________________________
Lepiej leżeć pod autem niż pod ławką ;)

Offline igor_bro

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 16
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Brodnica
  • Silnik: B20B
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 128
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpień, 2018, 10:52:32 »
Właśnie tego obawiam się najbardziej, obejrzałem niedawno film na kanale M4K który jasno mówi o tym, żeby nie obawiać się żadnego rozszczelnienia ale jednak wole przezornie podpytać kogoś kto to robił u siebie. Aktualnie leję 10w40 półsyntetyk.

Offline twe

  • Aktywny
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 46
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka auta
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Silnik: 2.0 147 KM
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 147
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpień, 2018, 23:34:42 »
Zalałem syntetyk Shell Helix (poprzedni właściciel lał mineralny) ze 3 tys. km temu. Jak na razie nie zauważyłem wycieków, pocenia czy zużycia.

Offline igor_bro

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 16
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Brodnica
  • Silnik: B20B
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 128
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Wrzesień, 2018, 13:21:16 »
A robiłeś płukanie silnika? Czy po prostu zalałeś olej?

Offline Sław

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 18
  • Reputacja użytkownika forum +1/-0
    • metryka auta
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Lębork
  • Silnik: Benzyna
  • poj. cm3: 2.0
  • Moc KM: 147
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Wrzesień, 2018, 15:14:04 »
Ja używam tego oleju z dodatkiem molibdenu i nawet dużo nie ubywa jak przy innych:
https://m.ceneo.pl/46864205

Offline qba_21

  • Zaawansowany
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 155
  • Reputacja użytkownika forum +2/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Świebodzin
  • Silnik: 2.0 i-VTEC
  • Rok prod.: 2002
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Wrzesień, 2018, 18:29:19 »
zmieniałem olej na valvoline 5w30 stosując płukankę i jest ok. Śladowe zużycie oleju od wymiany do wymiany. Płukankę stosuje co wymianę. W CRVce robię tak od 3 lat.

Offline twe

  • Aktywny
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 46
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka auta
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Silnik: 2.0 147 KM
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 147
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Wrzesień, 2018, 21:10:02 »
A robiłeś płukanie silnika? Czy po prostu zalałeś olej?

Nie robiłem płukania.

Offline igor_bro

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 16
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • metryka
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Brodnica
  • Silnik: B20B
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 128
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Wrzesień, 2018, 15:11:59 »
zmieniałem olej na valvoline 5w30 stosując płukankę i jest ok. Śladowe zużycie oleju od wymiany do wymiany. Płukankę stosuje co wymianę. W CRVce robię tak od 3 lat.

Jaką płukankę stosujesz?

Offline qba_21

  • Zaawansowany
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 155
  • Reputacja użytkownika forum +2/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Świebodzin
  • Silnik: 2.0 i-VTEC
  • Rok prod.: 2002
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Październik, 2018, 17:13:21 »
płukankę stosuje Liqui Moly. Pierwsze dwa lata było tak że na bagnecie złoty kolor, wlana płukanka i spływała ,,smoła,,. Ostatnio po płukance zlewany olej nie był już tak czarny więc myślę że jeden rok odpuszczę płukankę.

Offline Daniell0

  • Global Moderator
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 703
  • Reputacja użytkownika forum +6/-0
    • metryka auta
  • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
  • Garaż: Grodzisk Maz.
  • Silnik: B20Z1
  • Rok prod.: 1999
  • poj. cm3: 1973
  • Moc KM: 147
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Październik, 2018, 18:55:26 »
Jeżeli faktycznie coś daje to chyba bym nie odpuszczał, nie są to tak duże pieniądze, a po co się za rok rozczarować?
________________________________________
Lepiej leżeć pod autem niż pod ławką ;)

Offline qba_21

  • Zaawansowany
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 155
  • Reputacja użytkownika forum +2/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Świebodzin
  • Silnik: 2.0 i-VTEC
  • Rok prod.: 2002
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Przejście z półsyntetyka na syntetyk
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Październik, 2018, 21:27:18 »
odpuszczę i sprawdzę co zleci przy wymianie. Nic nie tracę bo kiedyś nie stosowałem płukanek i też silniki pracowały.