Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu


Autor Wątek: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu  (Przeczytany 394 razy)

Offline Fmr

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 6
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
  • Garaż: Koszalin
  • poj. cm3: 2000
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
« dnia: 09 Wrzesień, 2018, 17:53:36 »
  • Publish
  • Hej, potrzebuję podpytać wieloletnich właścicieli CR-Vek o dwie sprawy.
    Jestem świeżo po zakupie (od 2 właść) CR-V III 2.0B w automacie. Przy zakupie starałem się zwrócić uwagę na prace skrzyni, ale nie obeznany jestem więc wszystkiego nie wyłapałem. Już po zakupie wyszło, że przy delikatnym traktowaniu gazu pomiędzy 1,5 a 2 tys obr samochodem dość zdecydowanie szarpie. Podobne zachowanie nie występuje ani przy początkowej fazie ruchu, ani powyżej 2 tyś obr, ani przy ostrzejszym traktowaniu gazu. Pytanie czy to już temat selenoidów? Da się oblokować poprzez wymianę częściową lub całkowitą oleju ATF? Czy to już kwalifikuje się do rozebrania skrzyni?

    Druga sprawa to lekkie szarpnięcia przy maksymalnym skręcie kół na asfaltowej/betonowej nawierzchni (w lewo i prawo). Co jest tego źródłem, jak to naprawić?


    Dodam, że Honda ma 165 ttk realnego przebiegu.
    Będę wdzięczny za naprowadzenie mnie na właściwe tory :)

    Offline Fanik

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 897
    • Reputacja użytkownika forum +9/-0
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Częstochowa
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #1 dnia: 09 Wrzesień, 2018, 19:55:30 »
  • Publish
  • Pierwsza sprawa to wymiana oleju w skrzyni. Trzeba to robić co jakies 40tys km. Masz informację kiedy był wymieniany olej w skrzyni?
    Ja u siebie tez czuje minimalna pracę skrzyni podczas mocnego skrętu w lewo czu w prawo. Pewnie to jest spowodowane redukcją biegow

    Offline Fmr

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 6
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Koszalin
    • poj. cm3: 2000
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #2 dnia: 09 Wrzesień, 2018, 20:17:57 »
  • Publish
  • Niestety nie mam żadnych informacji o wymianie ATF (inne były wymieniane) choć na bagnecie wygląda na różowy i czysty więc b.źle nie jest. Planowałem go wymienić 3L lub 7L tylko nie byłem przekonany czy to wogóle coś pomoże.

    Offline Daniell0

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 787
    • Reputacja użytkownika forum +8/-0
      • metryka auta
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Grodzisk Maz.
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1973
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #3 dnia: 10 Wrzesień, 2018, 08:48:42 »
  • Publish
  • Nie wiem jak to jest dokładnie w 3 - jedynka ma na korku spustowym magnes który zbiera trochę syfu, tak czy tak "kiedyś" będzie to trzeba wymienić, a przynajmniej będziesz wiedział od kiedy liczyć ilość KM.
    ________________________________________
    Lepiej leżeć pod autem niż pod ławką ;)

    Offline Fmr

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 6
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Koszalin
    • poj. cm3: 2000
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #4 dnia: 10 Wrzesień, 2018, 10:43:50 »
  • Publish
  • W III-kach też jest magnes na korku spustowym. Oleje do skrzyni i dyfra zamówione. Będę zmieniał w tym tygodniu. Dam znać jak efekty.

    Post dublowany: 10 Wrzesień, 2018, 22:35:58
    A co sądzicie o oleju od ATF Ultra? http://haparts.pl/08266-99964.html
    Kupiłem polecany przez Hondę http://haparts.pl/08200-9008-3.html a mi mechanik ortodoks mówi że on tylko ten "oryginalny, oryginalny" od Hondy używa (mechanik wyuczony w ASO)
    Warto czy przesada?
    « Ostatnia zmiana: 10 Wrzesień, 2018, 22:35:58 wysłana przez Fmr »

    Offline Fanik

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 897
    • Reputacja użytkownika forum +9/-0
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Częstochowa
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #5 dnia: 11 Wrzesień, 2018, 17:35:51 »
  • Publish
  • Tylko oryginał

    Offline Fmr

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 6
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Koszalin
    • poj. cm3: 2000
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #6 dnia: 11 Wrzesień, 2018, 21:53:00 »
  • Publish
  • Tylko oryginał
    Pls, czyli który? Oba są od Hondy.
    Ten za 130 PLN za litr?

    Offline Daniell0

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 787
    • Reputacja użytkownika forum +8/-0
      • metryka auta
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Grodzisk Maz.
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1973
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #7 dnia: 12 Wrzesień, 2018, 08:22:16 »
  • Publish
  • Oba są oryginalnymi ja lałem u siebie ten tańszy, wydaje mi się, że lepiej zrobić wymianę dynamiczną tym tańszym niż płacić te 130 za L. Możesz też napisać do Ha z zapytaniem ile by kosztował jeżeli ściągneli by go bezpośrednio z Japonii (ten droższy)
    ________________________________________
    Lepiej leżeć pod autem niż pod ławką ;)

    Offline Fanik

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 897
    • Reputacja użytkownika forum +9/-0
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Częstochowa
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #8 dnia: 12 Wrzesień, 2018, 08:50:24 »
  • Publish
  • Wszyscy raczej wymieniają na ten tanszy. Wczoraj u mnie sprawdziłem z ciekawości stan tego oleju w skrzyni i również jest elegancki, przejrzysty , różowy. Tylko ja mam informację ze byl wymieniany jakieś 10tys km temu

    Offline Fmr

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 6
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Koszalin
    • poj. cm3: 2000
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #9 dnia: 17 Wrzesień, 2018, 12:57:16 »
  • Publish
  • Update w mojej sprawie: po pierwszej wymianie oleju w skrzyni jest o 70-80% lepiej. Stary olej był jak mazut, dramat. Zastanawiam się czy nie jechać do byłego właściciela i mu natrzaskać. Jak można było doprowadzić skrzynię to takiego stanu? W związku z tym dziś robię kolejną wymianę. Uwaga, nie wierzcie w opis serwisówki, ze skrzyni nie zlewa się 2,5L tylko powyżej 3L (u mnie ~3,25L). Ja w sobotę latałem po mieście szukając 1L jakiegoś ATF w normalnej cenie (w InterCars 1L Hondowskiego = 165zł!), dolałem Midlanda ATF - spełnia normę DW-1.

    Ponadto miałem szarpanie przy maksymalnym skręcie L/P, po wymianie oleju w moście jest lepiej. Problem ustępuje wraz z całkowitym wymieszaniem się (rozprowadzeniem) oleju

    PS. W ASO Hondy w Koszalinie uświadomiłem Pana w serwisie, że istnieje coś takiego jak filtr oleju w skrzyni automatycznej :)

    Offline Daniell0

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 787
    • Reputacja użytkownika forum +8/-0
      • metryka auta
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Grodzisk Maz.
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1973
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Diagnoza automatu + dźwięki przy skręcaniu
    « Odpowiedź #10 dnia: 17 Wrzesień, 2018, 13:25:14 »
  • Publish
  • Z ASO niestety tak jest. Pani tu się nic nie zmienia, a jak już to całą skrzynię. 56 000 brutto. Paragon czy faktura? [emoji32]
    ________________________________________
    Lepiej leżeć pod autem niż pod ławką ;)

     


    Facebook Comments