Alternator Honda CR-V MK2

Autor Wątek: Alternator Honda CR-V MK2  (Przeczytany 150 razy)

Offline Kryspi91

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 5
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Kettering
  • Silnik: 2.2 I-CDTI
  • poj. cm3: 2204
  • Moc KM: 140
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Alternator Honda CR-V MK2
« dnia: 22 Wrzesień, 2018, 19:53:04 »
Witam, mam aktualnie dylemat ponieważ miałem awarię zasilania 5 dni temu. Z początku się wystraszyłem ponieważ nie było do tej pory żadnych oznak. Wieczorem sprzątałem autko - z zasilania tylko lampki tradycyjnie przy otwartych drzwiach - jeszcze przed zaczęciem przestawiałem autko o kilka metrów - zawsze pali praktycznie z pierwszego, nazajutrz z rana chciałem jechać do pracy niestety zaczął kręcić ale nie odpala, przy kolejnej próbie zaczęły przygasać/migać zegary - bez szans na odpalenie. Po pracy sprawdziłem stan wody w akumulatorze i uzupełniłem braki(6komór x 50-80ml) podłączyłem kable i poczekałem chwilę przed odpaleniem - poszło. 3 dni w pracy po ok 35km w jedną stronę i trzeciego dnia przed powrotem z pracy pojawił się symptom przygasania jednak w czas wcisnąłem pedał gazu.
  Mechanik sprawdził:"ooo panie alternator do wymiany", tylko zastanawia mnie, skoro alternator jest do wymiany to co naładowało akumulator skoro go nie wyjmowałem i nie podpinałem pod prostownik?
  Sprawdziłem już w razie czego cennik i dostępność alternatorów(Part No:
31100-RBD-E02):
https://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk?block_01=17SKN501&block_02=E__0610&block_03=18894&block_05=hcr
w serwisie Hondy identyczna cena, alternatywnie poszukałem w innych miejscach wpisując PartNo:
https://www.autopartspro.co.uk/denso-822619
https://www.autopartspro.co.uk/denso-822618
zauważyć można od razu różnicę ceny jednak niestety nie wiem jaka jest inna różnica i nie rozumiem czemu alternator tego samego modelu pokazuje mi jak niekompatybilny:
https://www.ebay.co.uk/itm/DENSO-Alternator-DAN985-BRAND-NEW-NOT-REMANUFACTURED-NO-SURCHARGE-/161624090046?hash=item25a18be5be

  Zainteresowało mnie również zregenerowanie aktualnego:
http://sklepdubielecki.eu/pl/naprawa-regeneracja/2013-regeneracja-alternatora-24v-28v.html

Proszę możecie mi powiedzieć swój pogląd na tą sytuację?

Offline miras

  • Global Moderator
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 2935
  • Reputacja użytkownika forum +15/-4
    • metryka
  • Marka: Mam inne auto
  • Garaż: Stanisławice
  • Rok prod.: 2002
  • poj. cm3: 2400
  • Moc KM: 170+
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: przedni
  • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:05:12 »
Moim zdaniem warto zrobić porządną regenerację , sam mam w moim Volvo regenerowany przez kolegę który ma warsztat w Krakowie .
W serwisie tam gdzie pracuję jeździmy właśnie do niego z takimi sprawami. A te nowe co oferują hurtownie , to głównie chinole , które wytrzymują bardzo krótko .
Co do Twojej sytuacji , to może warto sprawdzić masy na samochodzie? I może prąd ładowania ? 

Offline Kryspi91

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 5
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Kettering
  • Silnik: 2.2 I-CDTI
  • poj. cm3: 2204
  • Moc KM: 140
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:36:56 »
W Polsce regeneracja jest bezproblemowa - jest sporo miejsc oferujące takie usługi i to na prawdę za niewielkie pieniądze, Anglia niestety z tej strony to zupełnie inna bajka.
Sprawdziłem napięcie wczoraj wieczorem i dziś przed pracą ok 13. Wczora po kilkukilometrowej jeździe j 12.82V i dziś po nocy postoju 12.18V. Ładowanie na poziomie 14.36V

Offline miras

  • Global Moderator
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 2935
  • Reputacja użytkownika forum +15/-4
    • metryka
  • Marka: Mam inne auto
  • Garaż: Stanisławice
  • Rok prod.: 2002
  • poj. cm3: 2400
  • Moc KM: 170+
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: przedni
  • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:45:51 »
To jak masz ponad 14 v, to nie ruszaj tego raczej. Klemy wyczyścić i nasmarować porządnie, masy silnika sprawdzić, oczyścić.

Offline Kryspi91

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 5
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Kettering
  • Silnik: 2.2 I-CDTI
  • poj. cm3: 2204
  • Moc KM: 140
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Wrzesień, 2018, 00:30:27 »
Dzięki za wskazówki, jutro przed pracą jeszcze spróbuję wszystko sprawdzić i wyczyścić,niestety aktualnie jest trochę za późno.
Dziś dodatkowo zaobserwowałem pewną rzecz i  nie jestem pewny czy tak powinno być, mianowicie przy włączonym silniku bez żadnych mediów pokazywało mi 12.6V - po pewnym czasiejakieś 3-5min pojawiło się 14.4 i po chwili powrót do 12.6. Natomiast za każdym razem, gdy włączałem światła długie/ogrzewanie powietrza/grzanie lusterek i tylnej szyby ładowanie było non stop i przy pełnym obciążeniu 13.88V
Czy to normalne że na włączonym silniku alternator może się włączać i wyłączać samoczynnie zależnie od potrzeby?

Offline bar_oo

  • Wierny użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 93
  • Reputacja użytkownika forum +2/-0
  • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
  • Garaż: Śląsk
  • Moc KM: 150
  • Paliwo: Pb+LPG
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień, 2018, 13:40:44 »
Alternator moze aie konczyc i raz dziala a raz nie do tego mozesz miec uszkodzony reg.napiecia za niewielkie pieniadze zrob regeneracje powinno pomoc

Offline Kryspi91

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 5
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Kettering
  • Silnik: 2.2 I-CDTI
  • poj. cm3: 2204
  • Moc KM: 140
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Wrzesień, 2018, 19:34:07 »
Zatem podjąłem decyzję i zamówiłem alternator po regeneracji w zamian odeślę własny już po wymontowaniu. O tyle miałem szczęście że poczekałem z corocznym serwisem, bo wymiana alternatora wiąże się z wyjęciem filtra oleju lub demontażem chłodnicy.
Przy okazji i za radą zamówiłem również nowy akumulator oraz pasek bo już trochę był nadszarpnięty, oraz nowe dywaniki które już od dłuższego czasu za mną chodziły😁 narzeczona zaakceptowali jako prezent na dzień chłopaka😁

Offline ciedaw

  • Wierny użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 66
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Cieszyn
  • Silnik: 2.2 iCDTi
  • Rok prod.: 2006
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Odp: Alternator Honda CR-V MK2
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Wrzesień, 2018, 22:38:56 »
Mam drugi sprawny alternator w domu, bo poprzedniemu właścicielowi zaczął szwankować na wjeździe zagranicznym. Włożyli mu chinola za ciężkie pieniądze, a oryginał zostawili. U mnie chinol zaczął ładować zbyt wysokim prądem. Spec od alternatorów sprawdził oba na specjalnym stole i okazało się, że obydwa sprawne. Winnym była wtyczka - trzeba było użyć trytytki, żeby poprawić styk i wszystko wróciło do normy. A drugi alternator czeka na lepsze czasy...Fakt, że wyjmowanie go to masakra i rozbieranie przodu auta...