Alternator Honda CR-V MK2


Autor Wątek: Alternator Honda CR-V MK2  (Przeczytany 255 razy)

Offline Kryspi91

  • Początkujący
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 5
  • Reputacja użytkownika forum +0/-0
  • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
  • Garaż: Kettering
  • Silnik: 2.2 I-CDTI
  • poj. cm3: 2204
  • Moc KM: 140
  • Paliwo: ON
  • Skrzynia biegów: manualna
  • Rodzaj napędu: AWD
Alternator Honda CR-V MK2
« dnia: 22 Wrzesień, 2018, 19:53:04 »
  • Publish
  • Witam, mam aktualnie dylemat ponieważ miałem awarię zasilania 5 dni temu. Z początku się wystraszyłem ponieważ nie było do tej pory żadnych oznak. Wieczorem sprzątałem autko - z zasilania tylko lampki tradycyjnie przy otwartych drzwiach - jeszcze przed zaczęciem przestawiałem autko o kilka metrów - zawsze pali praktycznie z pierwszego, nazajutrz z rana chciałem jechać do pracy niestety zaczął kręcić ale nie odpala, przy kolejnej próbie zaczęły przygasać/migać zegary - bez szans na odpalenie. Po pracy sprawdziłem stan wody w akumulatorze i uzupełniłem braki(6komór x 50-80ml) podłączyłem kable i poczekałem chwilę przed odpaleniem - poszło. 3 dni w pracy po ok 35km w jedną stronę i trzeciego dnia przed powrotem z pracy pojawił się symptom przygasania jednak w czas wcisnąłem pedał gazu.
      Mechanik sprawdził:"ooo panie alternator do wymiany", tylko zastanawia mnie, skoro alternator jest do wymiany to co naładowało akumulator skoro go nie wyjmowałem i nie podpinałem pod prostownik?
      Sprawdziłem już w razie czego cennik i dostępność alternatorów(Part No:
    31100-RBD-E02):
    https://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk?block_01=17SKN501&block_02=E__0610&block_03=18894&block_05=hcr
    w serwisie Hondy identyczna cena, alternatywnie poszukałem w innych miejscach wpisując PartNo:
    https://www.autopartspro.co.uk/denso-822619
    https://www.autopartspro.co.uk/denso-822618
    zauważyć można od razu różnicę ceny jednak niestety nie wiem jaka jest inna różnica i nie rozumiem czemu alternator tego samego modelu pokazuje mi jak niekompatybilny:
    https://www.ebay.co.uk/itm/DENSO-Alternator-DAN985-BRAND-NEW-NOT-REMANUFACTURED-NO-SURCHARGE-/161624090046?hash=item25a18be5be

      Zainteresowało mnie również zregenerowanie aktualnego:
    http://sklepdubielecki.eu/pl/naprawa-regeneracja/2013-regeneracja-alternatora-24v-28v.html

    Proszę możecie mi powiedzieć swój pogląd na tą sytuację?

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2979
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #1 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:05:12 »
  • Publish
  • Moim zdaniem warto zrobić porządną regenerację , sam mam w moim Volvo regenerowany przez kolegę który ma warsztat w Krakowie .
    W serwisie tam gdzie pracuję jeździmy właśnie do niego z takimi sprawami. A te nowe co oferują hurtownie , to głównie chinole , które wytrzymują bardzo krótko .
    Co do Twojej sytuacji , to może warto sprawdzić masy na samochodzie? I może prąd ładowania ? 

    Offline Kryspi91

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 5
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Kettering
    • Silnik: 2.2 I-CDTI
    • poj. cm3: 2204
    • Moc KM: 140
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #2 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:36:56 »
  • Publish
  • W Polsce regeneracja jest bezproblemowa - jest sporo miejsc oferujące takie usługi i to na prawdę za niewielkie pieniądze, Anglia niestety z tej strony to zupełnie inna bajka.
    Sprawdziłem napięcie wczoraj wieczorem i dziś przed pracą ok 13. Wczora po kilkukilometrowej jeździe j 12.82V i dziś po nocy postoju 12.18V. Ładowanie na poziomie 14.36V

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2979
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień, 2018, 19:45:51 »
  • Publish
  • To jak masz ponad 14 v, to nie ruszaj tego raczej. Klemy wyczyścić i nasmarować porządnie, masy silnika sprawdzić, oczyścić.

    Offline Kryspi91

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 5
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Kettering
    • Silnik: 2.2 I-CDTI
    • poj. cm3: 2204
    • Moc KM: 140
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #4 dnia: 25 Wrzesień, 2018, 00:30:27 »
  • Publish
  • Dzięki za wskazówki, jutro przed pracą jeszcze spróbuję wszystko sprawdzić i wyczyścić,niestety aktualnie jest trochę za późno.
    Dziś dodatkowo zaobserwowałem pewną rzecz i  nie jestem pewny czy tak powinno być, mianowicie przy włączonym silniku bez żadnych mediów pokazywało mi 12.6V - po pewnym czasiejakieś 3-5min pojawiło się 14.4 i po chwili powrót do 12.6. Natomiast za każdym razem, gdy włączałem światła długie/ogrzewanie powietrza/grzanie lusterek i tylnej szyby ładowanie było non stop i przy pełnym obciążeniu 13.88V
    Czy to normalne że na włączonym silniku alternator może się włączać i wyłączać samoczynnie zależnie od potrzeby?

    Offline bar_oo

    • Zaawansowany
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 128
    • Reputacja użytkownika forum +2/-0
    • Marka: HONDA CR-V 3 gen.
    • Garaż: Śląsk
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień, 2018, 13:40:44 »
  • Publish
  • Alternator moze aie konczyc i raz dziala a raz nie do tego mozesz miec uszkodzony reg.napiecia za niewielkie pieniadze zrob regeneracje powinno pomoc

    Offline Kryspi91

    • Początkujący
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 5
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Kettering
    • Silnik: 2.2 I-CDTI
    • poj. cm3: 2204
    • Moc KM: 140
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #6 dnia: 26 Wrzesień, 2018, 19:34:07 »
  • Publish
  • Zatem podjąłem decyzję i zamówiłem alternator po regeneracji w zamian odeślę własny już po wymontowaniu. O tyle miałem szczęście że poczekałem z corocznym serwisem, bo wymiana alternatora wiąże się z wyjęciem filtra oleju lub demontażem chłodnicy.
    Przy okazji i za radą zamówiłem również nowy akumulator oraz pasek bo już trochę był nadszarpnięty, oraz nowe dywaniki które już od dłuższego czasu za mną chodziły😁 narzeczona zaakceptowali jako prezent na dzień chłopaka😁

    Offline ciedaw

    • Wierny użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 66
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Cieszyn
    • Silnik: 2.2 iCDTi
    • Rok prod.: 2006
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #7 dnia: 29 Wrzesień, 2018, 22:38:56 »
  • Publish
  • Mam drugi sprawny alternator w domu, bo poprzedniemu właścicielowi zaczął szwankować na wjeździe zagranicznym. Włożyli mu chinola za ciężkie pieniądze, a oryginał zostawili. U mnie chinol zaczął ładować zbyt wysokim prądem. Spec od alternatorów sprawdził oba na specjalnym stole i okazało się, że obydwa sprawne. Winnym była wtyczka - trzeba było użyć trytytki, żeby poprawić styk i wszystko wróciło do normy. A drugi alternator czeka na lepsze czasy...Fakt, że wyjmowanie go to masakra i rozbieranie przodu auta...

    Offline adam0729

    • Zaawansowany
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 150
    • Reputacja użytkownika forum +1/-0
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Zabrze
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    Odp: Alternator Honda CR-V MK2
    « Odpowiedź #8 dnia: 29 Październik, 2018, 12:36:40 »
  • Publish
  • Dzięki za wskazówki, jutro przed pracą jeszcze spróbuję wszystko sprawdzić i wyczyścić,niestety aktualnie jest trochę za późno.
    Dziś dodatkowo zaobserwowałem pewną rzecz i  nie jestem pewny czy tak powinno być, mianowicie przy włączonym silniku bez żadnych mediów pokazywało mi 12.6V - po pewnym czasiejakieś 3-5min pojawiło się 14.4 i po chwili powrót do 12.6. Natomiast za każdym razem, gdy włączałem światła długie/ogrzewanie powietrza/grzanie lusterek i tylnej szyby ładowanie było non stop i przy pełnym obciążeniu 13.88V
    Czy to normalne że na włączonym silniku alternator może się włączać i wyłączać samoczynnie zależnie od potrzeby?
    NIC SIĘ nie kończy to prawidłowy cykl ładowania w Hondzie ładuje po odpaleniu i w tedy kiedy potrzebuje a na światłach cały czas.
    potwierdzone bo sam dałem alternator do regeneracji i mam dalej to samo a i warsztat Hondy mi to potwierdził.

     


    Facebook Comments