Sprzęgło CRV


Autor Wątek: Sprzęgło CRV  (Przeczytany 3614 razy)

rozek260

  • Gość
Sprzęgło CRV
« dnia: 29 Grudzień, 2014, 00:39:57 »
  • Publish
  • Moze glupie pytanie zadam ale jak ten haldex dziala w naszych crvkach np i mnie w lll gen ?tylko podczas poslizgu?? Ja mam wrazenie ze tez sie wlacza jak gwaltownie przyspieszam. Pozdrawiam
    « Ostatnia zmiana: 29 Grudzień, 2014, 12:15:05 wysłana przez admin »

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2990
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudzień, 2014, 08:47:09 »
  • Publish
  • W naszych CRV - kach to chyba nie Haldex ;) ,  ale w każdym razie przy uslizgu przedniego koła włącza się tył .
    Nie ważne czy przy ruszaniu czy w czasie jazdy,  pompy łącza tył i masz trakcję .
    « Ostatnia zmiana: 29 Grudzień, 2014, 12:15:17 wysłana przez admin »

    rozek260

    • Gość
    Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #2 dnia: 29 Grudzień, 2014, 11:46:03 »
  • Publish
  • To wszystko?czyli szalu nie ma heh . Mocno mi sie wydaje ze jest haldex.
    « Ostatnia zmiana: 29 Grudzień, 2014, 12:15:26 wysłana przez admin »

    Offline adminek

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 602
    • Reputacja użytkownika forum +5/-2
    • php html java linux
    • Marka: Mam inne auto
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #3 dnia: 29 Grudzień, 2014, 12:11:15 »
  • Publish
  • To wszystko?czyli szalu nie ma heh . Mocno mi sie wydaje ze jest haldex.
    Jest haldex - potocznie nazywany sprzęgłem wiskotycznym.

    Płytki ściskane ciśnieniem oleju wytwarzanym tylko przez różnicę obrotów obu osi.

    Offline Rosiniak

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 1870
    • Reputacja użytkownika forum +9/-2
    • Everybody lies...
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Pisz
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1987
    • Moc KM: 200
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #4 dnia: 29 Grudzień, 2014, 14:59:42 »
  • Publish
  • nie wiem jak w III ale w I i II nie ma sprzęgła wiskotycznego tylko wielopłytkowe, które służy tak jakby za tłumik załączenia się pomp.
    Jak byśmy mieli wiskozę to przy uszkodzeniu napęd byłby "stały" a nie jak ma to miejsce często jego brak ;)

    rozek260

    • Gość
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #5 dnia: 29 Grudzień, 2014, 18:30:33 »
  • Publish
  • A kiedy on sie zalacza ???

    Offline knopper

    • CR-V Team
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 897
    • Reputacja użytkownika forum +8/-0
    • Wsparcie informatyczne forum
      • metryka auta
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Grodzisk Maz.
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1973
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    • LPG - : miałem , ale już nie mam ;)
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #6 dnia: 29 Grudzień, 2014, 18:43:38 »
  • Publish
  • Są tam dwie pływające w oleju wiskozowym tarcze, w momencie kiedy jedna zaczyna kręcić się znacząco szybciej niż druga (jedna strona traci przyczepność) olej zmienia swoją leppkość i skleja tarcze ze sobą.
    W Hondzie CRV montuje się samą taką blokadę, bez dyfra. Napęd wtedy idzie wyłącznie na przednią oś, przynajmniej do momentu do którego przednie koła toczą się z taką samą prędkością jak tylne. W momencie zerwania przyczepności osi napdzanej sprzęgło dołącza tylny napęd.
    « Ostatnia zmiana: 29 Grudzień, 2014, 18:49:58 wysłana przez admin »

    Offline adminek

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 602
    • Reputacja użytkownika forum +5/-2
    • php html java linux
    • Marka: Mam inne auto
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #7 dnia: 29 Grudzień, 2014, 18:59:39 »
  • Publish
  • nie wiem jak w III ale w I i II nie ma sprzęgła wiskotycznego tylko wielopłytkowe, które służy tak jakby za tłumik załączenia się pomp.
    Jak byśmy mieli wiskozę to przy uszkodzeniu napęd byłby "stały" a nie jak ma to miejsce często jego brak ;)
    Użyłem nazwy wiskotyczne bo jest najbliżej zbliżona do sprzęgła lepkościowego. Zgadza się że napęd jest załączany poprzez dwie pompy i sterowanie jest hydrauliczne.

    Offline Rosiniak

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 1870
    • Reputacja użytkownika forum +9/-2
    • Everybody lies...
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Pisz
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1987
    • Moc KM: 200
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #8 dnia: 29 Grudzień, 2014, 19:42:30 »
  • Publish
  • Są tam dwie pływające w oleju wiskozowym tarcze, w momencie kiedy jedna zaczyna kręcić się znacząco szybciej niż druga (jedna strona traci przyczepność) olej zmienia swoją leppkość i skleja tarcze ze sobą.
    Pokaż mi wśród tych zdjęć te dwie tarcze które załączają lepkościowo napęd :D


    knopper tu lepkość nie załącza tylko ciśnienie dlatego mowa o pompach a nie o wiskozie, piszę po raz kolejny to nie sprzęgło lepkościowe i wiskoza :P

    P.S. Mowa ciągle a I i II genie, o III zgłębię wiedzę to się wypowiem.
    « Ostatnia zmiana: 29 Grudzień, 2014, 19:49:09 wysłana przez Rosiniak »

    Offline adminek

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 602
    • Reputacja użytkownika forum +5/-2
    • php html java linux
    • Marka: Mam inne auto
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudzień, 2014, 19:53:22 »
  • Publish
  • Ok przekonałeś mnie  8) wyczerpująco.

    rozek260

    • Gość
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudzień, 2014, 20:55:24 »
  • Publish
  • Ale sie zrobilo z niby glupiego pytania heh.
    Dodam tylko ze przedwczoraj dopiero u mnie spadl obfity snieg i moglem pierwszy raz poprobowac i pobawic sie moja crv i powiem ze zabawa fajna i widok samochodow z podswiatel ktore nie moga ruszyc bezcenny ja szlem jak przeciag pod gorke tez nie bylo problemu tylko wydaje mi sie ze nieraz reaguje troszke zbyt pozno.dodam ze na drodze lod albo snieg bo tak zasypalo z nienacka. Milego wieczoru.

    Offline adminek

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 602
    • Reputacja użytkownika forum +5/-2
    • php html java linux
    • Marka: Mam inne auto
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudzień, 2014, 21:03:47 »
  • Publish
  • Nic się nie porobiło, wręcz przeciwnie - wreszcie ktoś ( czyt. Rosiniak ) uświadomił mnie jak i zapewne wiele osób które były wprowadzone w błąd przez informacje krążące w sieci ba nawet mówione przez autoryzowanych przedstawicieli Hondy . Szacun dla Rosiniaka {+ piwo} . I oby więcej podobnych dyskusji na tym forum hondy crv wyprowadzających z błędu użytkowników.

    P.S.
    Dla Ciebie rozek też piwo za pytanie niby proste ale jak pomocne :D

    rozek260

    • Gość
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudzień, 2014, 21:09:38 »
  • Publish
  • O piwko od calego "SZEFA" to juz cos dzieki i pozdrawiam.

    Offline ryju1468

    • CR-V Team
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 358
    • Reputacja użytkownika forum +13/-0
      • metryka auta
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Muszyna,Norrkoping(Swerige)
    • Silnik: ???
    • Rok prod.: ?
    • poj. cm3: ?
    • Moc KM: ?
    • Paliwo: ON
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #13 dnia: 30 Grudzień, 2014, 06:32:04 »
  • Publish

  • Offline Rosiniak

    • Administrator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 1870
    • Reputacja użytkownika forum +9/-2
    • Everybody lies...
      • metryka
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Pisz
    • Rok prod.: 1999
    • poj. cm3: 1987
    • Moc KM: 200
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Sprzęgło CRV
    « Odpowiedź #14 dnia: 30 Grudzień, 2014, 08:18:43 »
  • Publish
  • czyli zasada pozostała ta sama, zapewne coś tam usprawnili (popsuli ;) ) i dodali elektronikę
    tylko wydaje mi sie ze nieraz reaguje troszke zbyt pozno.
    to można poprawić ale nie jest takie proste, trzeba bawić się FD tylnego dyfra względem FD skrzyni /reduktora ale to już wyższa szkoła ;D

    Dziękuje za piwo  8)

     


    Facebook Comments