Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2


Autor Wątek: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2  (Przeczytany 9041 razy)

Offline miras

  • Global Moderator
  • Super użytkownik
  • *
  • Wysłanych wiadomości: 2990
  • Reputacja użytkownika forum +15/-4
    • metryka
  • Marka: Mam inne auto
  • Garaż: Stanisławice
  • Rok prod.: 2002
  • poj. cm3: 2400
  • Moc KM: 170+
  • Paliwo: Pb
  • Skrzynia biegów: automat
  • Rodzaj napędu: przedni
  • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Marzec, 2015, 20:22:06 »
  • Publish
  • Niestety , nie miałem nawet przyjemności "pomacać" takiego cudeńka :-[

    kamil03

    • Gość
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #31 dnia: 12 Kwiecień, 2015, 11:50:04 »
  • Publish
  • o miras doczytałem ze używasz maxi diag. jakie twoje spostrzeżenia?  Da sie tym jakieś kodowania i adaptacje zrobić ? Podgląd danych ? Szukam coś uniwersalnego do 1tys

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2990
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #32 dnia: 12 Kwiecień, 2015, 13:21:20 »
  • Publish
  • Kamil , ja to mogę jedynie jakąś drobną diagnostykę zrobić , bardziej poważnymi sprawami to się mechanicy zajmują.
    W firmie to ja jestem trochę "biurowym" pracownikiem , ale w kwestii adaptacji to popytam kolegów po weekendzie i napiszę co się dowiedziałem.

    OMM

    • Gość
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #33 dnia: 05 Wrzesień, 2015, 15:14:10 »
  • Publish
  • Generalnie czy skanery OBD z BT będą chodziły w CR-V II z 2002 r.? Czy szukać jakiegoś konkretnego czy wystarczy najtańszy? Warto dopłacać za lepsze modele czy zwyczajnie przepłacę (o ile będzie to działać)?

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2990
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #34 dnia: 05 Wrzesień, 2015, 15:29:02 »
  • Publish
  • Będą działać , nie ma obaw  :) Sam mam takiego za 4 dyszki i śmiga.

    Offline japac

    • CR-V Team
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 261
    • Reputacja użytkownika forum +5/-1
      • metryka
    • Garaż: Obecnie Giżycko
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #35 dnia: 26 Październik, 2015, 16:55:17 »
  • Publish
  • Szkoda że w I genach rzadko występuje OBD II...
    Na szczęście jest samodiagnostyka :P
    Napęd 4x4 jest po to żeby skutecznie podjechać pod krawężnik.

    Offline sarek

    • Wierny użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 80
    • Reputacja użytkownika forum +1/-0
    OBD2 bluetooth
    « Odpowiedź #36 dnia: 01 Listopad, 2015, 21:00:57 »
  • Publish
  • Czołem,

    Jak w temacie...czy ktoś posiada i użytkuje lub ma jakieś doświadczenia z takim urządzeniem?  Wpadło mi to ostatnio w oko na alledrogo i zacząłem się zastanawiać nad zakupem ale totalnie nie wiem ktore wybrać....

    Z gory dzięki za wszelkie pomocne rady.

    Offline cor7ez

    • Zaawansowany
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 149
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Garaż: PO
    Odp: OBD2 bluetooth
    « Odpowiedź #37 dnia: 01 Listopad, 2015, 21:41:21 »
  • Publish
  • było  już o tym

    Offline Jarodt

    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 223
    • Reputacja użytkownika forum +1/-1
      • Zając
    • Marka: HONDA CR-V 2 gen.
    • Garaż: Kraków
    • Silnik: Dobry
    • Rok prod.: 2003
    • poj. cm3: 2000
    • Moc KM: 150
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    • LPG - : BRC
    Odp: OBD2 bluetooth
    « Odpowiedź #38 dnia: 01 Listopad, 2015, 21:47:42 »
  • Publish
  • Jak wyżej, było o tym. Mam i polecam. Zależy do czego potrzebujesz. Dobry, tani pomocnik .

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2990
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #39 dnia: 01 Listopad, 2015, 22:43:04 »
  • Publish
  • Scalam wątki i proszę o trochę wysiłku przed założeniem tematu w celu sprawdzenia czy nie było już takiego tematu .

    Offline sarek

    • Wierny użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 80
    • Reputacja użytkownika forum +1/-0
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #40 dnia: 02 Listopad, 2015, 08:07:18 »
  • Publish
  • Ok sorki za powtórkę(dopiero uczę się obsługi tapatalka i tu wszystko inaczej wygląda) i dzięki za scalenie wątku. 
    Wracając do tematu bede wdzieczny za podanie KONKRETNYCH modeli i uwag dot tego sprzętu.

    Offline Maxell

    • Aktywny
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 27
    • Reputacja użytkownika forum +0/-0
    • Garaż: okolice Kielc
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #41 dnia: 05 Luty, 2016, 21:59:56 »
  • Publish
  • ktoś wcześniej pytał czy na komputerze w ASO pokazuje jak naprawić dany błąd, to rzucę screna z HDS-a jak to mniej więcej wygląda na przykładzie błędu P2004 i nie wydaje mi sie zeby to w grupie VAG było lepiej zrobione

    Usuwanie usterek wg DTC: P2004 (178-9)
    DTC P2004:   Nieprawidłowe położenie zaworu IMRC
    UWAGA: Jeżeli pedał hamulca jest wielokrotnie naciskany podczas pracy silnika na biegu jałowym, może pojawić się kod DTC P2004.
    1. Włączyć zapłon (II).
    2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
    3. Za pomocą testera HDS wykonać SPRAWDZANIE IMRC w MENU INSPEKCJA.
    Czy wynik jest prawidłowy?
    TAK - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i ECM.n
    NIE - Przejść do  4.
    4. Wyłączyć zapłon.
    5. Sprawdzić, czy przewód podciśnienia IMRC nie jest poluzowany lub uszkodzony:
    •Pompa podciśnieniowa i elektrozawór IMRC
    •Elektrozawór IMRC i przepona sterowania IMRC
    •Pompa podciśnienia i serwo układu hamulcowego
    Czy wynik jest prawidłowy?
    TAK - Przejść do  6.
    NIE - Naprawić lub wymienić wadliwe przewody elastyczne, następnie przejść do punktu  14.
    6. Sprawdzić pompę podciśnienia.
    Czy wynik jest prawidłowy?
    TAK - Przejść do  7.
    NIE - Naprawić pompę podciśnienia, następnie przejść do punktu  13.
    7. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
    8. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
    9. Wyłączyć zapłon.
    10. Odłączyć przewód podciśnienia (A) od elektrozaworu IMRC (B) i podłączyć pompkę/wskaźnik podciśnienia (C) do elektrozaworu.
    11. Uruchomić silnik i sprawdzić podciśnienie.
    Czy podciśnienie utrzymuje się około 10 sekund?
    TAK - Przejść do  12.
    NIE - Naprawić elektrozawór IMRC, następnie przejść do punktu  13.
    12. Wymienić zespół zaworu IMRC.
    13. Podłączyć elastyczne przewody podciśnienia.
    14. Włączyć zapłon (II).
    15. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
    16. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.
    17. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
    Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
    TAK - Jeśli wyświetlany jest kod DTC P2004, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i modułu ECM, a następnie przejść do  1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
    NIE - Przejść do  18.
    18. Za pomocą HDS sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P2004.
    Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
    TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
    NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach elektrozaworu IMRC, czujnika położenia IMRC i modułu ECM, a następnie przejść do  1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu  16 i sprawdzić ponownie.
     
    « Ostatnia zmiana: 05 Luty, 2016, 22:05:31 wysłana przez Maxell »

    Offline kris

    • CR-V Team
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 362
    • Reputacja użytkownika forum +2/-3
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Przemyśl
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 2001
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #42 dnia: 18 Sierpień, 2016, 12:05:01 »
  • Publish
  • Mam pytanie odnośnie tego Elm327. Kupiłem to ustrojstwo i wszystko jest ok tylko,że mam wersję bez wyłącznika i po podpięciu pod kostkę w urządzeniu świeci cały czas dioda i tu moje pytanie czy może przez to wyładować aku jak auto będzie stało przez kilka dni?/(chyba mało to prawopodobne bo to tylko dioda)
    http://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-2016-new-i6321554517.html?snapshot=MjAxNi0wOC0xMVQxMToyNTo0NFo7YnV5ZXI7MTg4NTBjMDM5ODQ3MGE1NmRmMjI2NWJmZmYzZDZiMTJhODhkODk4Y2EyYTE2YTEyNWZhZjY5ZjkzYjVkN2ExZg==
    Civic EG3->
    Civic EK3->
    CRV RD3...

    Offline miras

    • Global Moderator
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 2990
    • Reputacja użytkownika forum +15/-4
      • metryka
    • Marka: Mam inne auto
    • Garaż: Stanisławice
    • Rok prod.: 2002
    • poj. cm3: 2400
    • Moc KM: 170+
    • Paliwo: Pb
    • Skrzynia biegów: automat
    • Rodzaj napędu: przedni
    • Marka*: Volvo S 60 2.4 AT
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #43 dnia: 18 Sierpień, 2016, 16:51:19 »
  • Publish
  • Nie rozładuje , mam w Civicu od dwóch lat wpięte i w Fałce miałem ponad rok .

    Offline kris

    • CR-V Team
    • Super użytkownik
    • *
    • Wysłanych wiadomości: 362
    • Reputacja użytkownika forum +2/-3
    • Marka: HONDA CR-V 1 gen.
    • Garaż: Przemyśl
    • Silnik: B20Z1
    • Rok prod.: 2001
    • Moc KM: 147
    • Paliwo: Pb+LPG
    • Skrzynia biegów: manualna
    • Rodzaj napędu: AWD
    Odp: Warto kupic ? - Diagnostyka OBD2
    « Odpowiedź #44 dnia: 19 Sierpień, 2016, 14:05:47 »
  • Publish
  • miras dzięki za odp.!
    Civic EG3->
    Civic EK3->
    CRV RD3...

     


    Facebook Comments